NOVO CINEMA GALEGO AUTORES CENTRO GALEGO DE ARTE CONTEMPORÁNEA 28 de abril, 5,19 e 26 de maio e 9 e 16 xuño de 2011
Peque Varela: 1977, 2007
O éxito do filme Todos vós sodes capitáns na Quincena de Realizadores de Cannes 2010, co seu director, o galego Oliver Laxe, convertido no único representante español no festival, puxo de manifesto a existencia dunha nova xeración de creadores cinematográficos no noso país. As obras máis interesantes, as que teñen maior repercusión fóra de Galicia, están feitas á marxe da industria por un grupo heteroxéneo de autores novos, con intereses e actitudes moi diversas, mais con certos puntos comúns que autorizan a pensar en termos xeracionais. Autores que rachan cunha liña continuísta empeñada en seguir fórmulas industriais que hai anos que se demostraron caducas, non xa no que atinxe aos seus méritos artísticos senón tamén no que se refire á súa viabilidade financeira nun momento de cambio de paradigma coma o que estamos a vivir.
El éxito de la película Todos vosotros sois capitanes en la Quincena de Realizadores de Cannes 2010, con su director, el gallego Oliver Laxe, convertido en el único representante español en el festival, ha puesto de manifiesto la existencia de una nueva generación de creadores cinematográficos en nuestro país. Las obras más interesantes, las que tienen mayor repercusión fuera de Galicia, están hechas al margen de la industria por un grupo, heterogéneo de autores jóvenes, con intereses y actitudes muy diversas pero con ciertos puntos comunes que autorizan a pensar en términos generacionales. Autores que rompen con una línea continuista empeñada en seguir fórmulas industriales que hace años que se demostraron caducas, no ya en lo que atañe a sus méritos artísticos sino también en lo que se refiere a su viabilidad financiera en un momento de cambio de paradigma como el que estamos viviendo hoy.
A etiqueta “novo cinema galego”, tan provocadora como eficaz, foi cobrando peso ao longo dos últimos meses, mais... que hai de novo nese novo cinema? A asunción de riscos, a certeza de que non hai máis límites para facer arte que os do talento que cada un teña, a vontade de participar nos mesmos debates estéticos e argumentais que sacoden o cinema no resto do planeta.
La etiqueta “novo cinema galego”, tan provocadora como eficaz, ha ido cobrando peso a lo largo de los últimos meses, pero... ¿qué hay de nuevo en ese nuevo cine? La asunción de riesgos, la certeza de que no hay más límites para hacer arte que los del talento que cada uno tenga, la voluntad de participar en los mismos debates estéticos y argumentales que sacuden el cine en el resto del planeta.
Por primeira vez temos un cinema que non chega tarde, que se suma ás tendencias e correntes creativas en tempo presente. Tamén hai críticos, polo xeral fóra dos grandes medios, e mesmo entidades culturais, que perciben estes movementos como unha oportunidade que non hai que perder.
Por primera vez tenemos un cine que no llega tarde, que se suma a las tendencias y corrientes creativas en tiempo presente. También hay críticos, en general fuera de los grandes medios, e incluso entidades culturales, que perciben estos movimientos como una oportunidad que ho hay que perder.
Estas xornadas, dedicadas aos novos creadores cinematográficos galegos, constarán de 6 sesións que terán lugar ás 19:30 h no auditorio do CGAC. Cada unha delas será presentada por un dos comisarios do ciclo e contará coa presenza do director correspondente. Ao finalizar a proxección de cada filme abrirase un coloquio cos asistentes.
Estas jornadas, dedicadas a los nuevos creadores cinematográficos gallegos, constarán de 6 sesiones que tendrán lugar a las 19:30 h en el auditorio del CGAC. Cada una de ellas será presentada por uno de los comisarios del ciclo y contará con la presencia del director correspondiente. Al finalizar la proyección de cada film se abrirá un coloquio con los asistentes.
PROGRAMA
PROGRAMA
28 DE ABRIL
28 DE ABRIL
Sesión 1. Peque Varela
Sesión 1. Peque Varela
Gear (2004, 1 min)
Gear (2004, 1 min)
Phace (2005, 1 min),
Phace (2005, 1 min)
1977 (2007, 8 min)
1977 (2007, 8 min)
Gato encerrado (2010, 12 min)
Gato encerrado (2010, 12 min)
5 DE MAIO
5 DE MAYO
Sesión 2. Marcos Nine
Sesión 2. Marcos Nine
Manuscritos pompeianos (2010, 18 min)
Manuscritos pompeianos (2010, 18 min)
Radiografía dun autor de tebeos (2010, 20 min)
Radiografía dun autor de tebeos (2010, 20 min)
Avance da longametraxe La brecha (2011, 20 min)
Avance del largometraje La brecha (2011, 20 min)
19 DE MAIO
19 DE MAYO
Sesión 3. Eloy Enciso
Sesión 3. Eloy Enciso
No tan buena vista (2002, 9 min)
No tan buena vista (2002, 9 min)
Funk the Wheel (2003, 7 min)
Funk th e Wh eel (2003, 7 min)
Isa003 (2003, 7 min)
Isa003 (2003, 7 min)
La clase (fragmento) (2003, 8 min)
La clase (fragmento) (2003, 8 min)
Pic-nic (fragmento) (2007, 9 min)
Pic-nic (fragmento) (2007, 9 min)
Miércoles (2008, 5 min)
Miércoles (2008, 5 min)
Arraianos (fragmento) (en produción, 12 min)
Arraianos (fragmento) (en producción, 12 min)
26 DE MAIO
26 DE MAYO
Sesión 4. Lois Patiño
Sesión 4. Lois Patiño
Recordando los rostros de la muerte (2010, 38 min)
Recordando los rostros de la muerte (2010, 38 min)
Paisaje-Duración: Río + Trigal + Puente (2010, 10 min)
Paisaje-Duración: Río + Trigal + Puente (2010, 10 min)
Paisaje-Distancia: Casa + Pescadores en el mismo río + Encuentro
Paisaje-Distancia: Casa + Pescadores en el mismo río + Encuentro
entre hombres + Construyendo en las montañas (2010, 12 min)
entre hombres + Construyendo en las montañas (2010, 12 min)
9 DE XUÑO
9 DE JUNIO
Sesión 5. Ángel Santos
Sesión 5. Ángel Santos
O cazador (2008, 25 min)
O cazador (2008, 25 min)
Sara y Juan (2009, 21 min)
Sara y Juan (2009, 21 min)
Fantasmas #1 (2010, 9 min)
Fantasmas #1 (2010, 9 min)
16 DE XUÑO
16 DE JUNIO
Sesión 6. DSK: Juan Lesta e Belén Montero
Sesión 6. DSK: Juan Lesta y Belén Montero
Serie ICONOSCOPIO (2009-2010, 18 min)
Serie ICONOSCOPIO (2009-2010, 18 min)
Eirasvedras
Eirasvedras
De Katanga a O Agra
De Kananga a O Agra
CRK 29
CRK 29
Feliz 2010
Feliz 2010
Watermelon
Watermelon
Fantasy
Fantasy
Curtis
Curtis
Serie PENÍNSULA XY
Serie PENÍNSULA XY
Ruta x, 2011, 16 min
Ruta x, 2011, 16 min
Ruta y, 2011, 10 min
Ruta y, 2011, 10 min)
Peque Varela: Gato encerrado, 2010
SESIÓN 1. PEQUE VARELA
SESIÓN 1. PEQUE VARELA
1977 (2007, 8 min)
1977 (2007, 8 min)
Unha pequena cidade, un nó que medra e unha nena na procura da súa
Una pequeña ciudad, un nudo que crece y una niña en busca de su
identidade.
identidad.
Festival de Sundance 2008
Festival de Sundance 2008
Indielisboa 2008
Indielisboa 2008
Festival de Xixón 2009
Festival de Gijón 2009
Bafici 2010
Bafici 2010
Gato encerrado (2010, 12 min)
Gato encerrado (2010, 12 min)
Nun mundo cheo de desigualdades, saír adiante é unha aventura moito
En un mundo lleno de desigualdades, salir adelante es una aventura
máis complicada para os gatos que nacen con sete vidas que para os que
mucho más complicada para los gatos que nacen con siete vidas que
veñen con nove de serie.
para los que vienen con nueve de serie.
Festival de Xixón 2010
Festival de Gijón 2010
Mención especial en Expotoons 2010
Mención especial en Expotoons 2010
Festival Internacional de Cine de Arizona 2011
Arizona Film Festival 2011
Festival Internacional Cinematográfico do Uruguai 2011
Festival Internacional Cinematográfico del Uruguay 2011
Estas dúas curtametraxes irán precedidas da proxección das primeiras
Estos dos cortometrajes irán precedidos de la proyección de las
pezas da autora, os traballos Gear (2004, 1 min) e Phace (2005, 1 min),
primeras piezas de la autora, las obras Gear (2004, 1 min) y Phace
a sesión achégase a unha master class que se completa coa proxección
(2005, 1 min), la sesión se acerca a una master class que se completa
de material en fase de elaboración, vídeos que documentan o proceso
con la proyección de material en fase de elaboración, vídeos que
de traballo, etc.
documentan el proceso de trabajo, etc.
Marcos Nine: Radiografía dun autor de tebeos, 2010
SESIÓN 2. MARCOS NINE
SESIÓN 2. MARCOS NINE
Manuscritos pompeianos (2010, 18 min)
Manuscritos pompeianos (2010, 18 min)
En Pompeia, entre os anos 69 e 70 a. C., a xente escribía mensaxes nos
En Pompeya, entre los años 69 e 70 a. C., la gente escribía mensajes en
seus muros con carbón e pintura. Mensaxes que a erosión eliminaría en
sus muros con carbón y pintura. Mensajes que la erosión eliminaría en
pouco tempo. Mensaxes efémeras condenadas a desaparecer
poco tiempo. Mensajes efímeros condenadas a desaparecer.
Festival Internacional de Tirana 2010
Festival Internacional de Tirana 2010
Play-Doc 2011
Play-Doc 2011
Radiografía dun autor de tebeos (2010, 20 min)
Radiografía dun autor de tebeos (2010, 20 min)
David Rubín, autor de BD, plasma nunha historieta como se sente no
David Rubín, autor de BD, plasma en una historieta cómo se siente en el
momento en que a súa vida está a ser gravada para un documental.
momento en que su vida está siendo grabada para un documental.
Festival de Málaga 2011
Festival de Málaga 2011
Arizona Film Festival 2011
Arizona Film Festival 2011
Avance da longametraxe La brecha (2011, 20 min)
Avance del largometraje La brecha (2011, 20 min)
Eloy Enciso: Miércoles, 2008
SESIÓN 3. ELOY ENCISO
SESIÓN 3. ELOY ENCISO
No tan buena vista (2002, 9 min)
No tan buena vista (2002, 9 min)
Documental. Primeiro traballo como estudante na EICTV. Retrato do
Documental. Primer trabajo como estudiante en la EICTV. Retrato del
Mexicano, vello músico que gaña a vida nas rúas da Habana.
Mexicano, viejo músico que se gana la vida en las calles de la Habana.
Funk the Wheel (2003, 7 min)
Fun k the Wheel (2003, 7 min)
Práctica realizada como estudante, consistente en contar, cun estilo
Práctica realizada como estudiante, consistente en contar, con un estilo
documental determinado, como se cambia unha roda.
documental determinado, cómo se cambia una rueda.
Isa003 (2003, 7 min)
Isa003 (2003, 7 min)
Película de carácter experimental realizada en 16 mm a partir dun texto de
Película de carácter experimental realizada en 16 mm a partir de un texto de
Baricco con imaxes filmadas no Instituto Superior de Arte da Habana.
Baricco con imágenes filmadas en el Instituto Superior de Arte de la Habana.
La clase (fragmento) (2003, 8 min)
La clase (fragmento) (2003, 8 min)
Último traballo realizado como estudante, centrado nun grupo de
Último trabajo realizado como estudiante, centrado en un grupo de
refuxiados políticos con residencia temporal en Cuba.
refugiados políticos con residencia temporal en Cuba.
Pic-nic (fragmento) (2007, 9 min)
Pic-nic (fragmento) (2007, 9 min)
Primeira longametraxe do director, gravada durante o mes de agosto nunha
Primer largometraje del director, grabada durante el mes de agosto en una
coñecida praia do Mediterráneo.
conocida playa del Mediterráneo.
Miércoles (2008, 5 min)
Miércoles (2008, 5 min)
Peza realizada dentro do maratón de 48 horas en El Festivalito de La Palma.
Pieza realizada dentro del maratón de 48 horas en El Festivalito de La Palma.
Arraianos (fragmento) (en produción, 12 min)
Arraianos (fragmento) (en producción, 12 min)
Segunda longametraxe do director, actualmente en fase de montaxe,
Segundo largometraje del director, actualmente en fase de montaje, basada
baseada nun texto de Marinhas del Valle. Retrato da zona e dos
en un texto de Marinhas del Valle. Retrato de la zona y de los habitantes de
habitantes da Raia.
la frontera entre Galicia y Portugal.
Lois Patiño: Paisaje-Distancia: Casa + Pescadores en el mismo río + Encuentro entre hombres + Construyendo en las montañas (2010
SESIÓN 4. LOIS PATIÑO
SESIÓN 4. LOIS PATIÑO
Recordando los rostros de la muerte (2010, 38 min)
Recordando los rostros de la muerte (2010, 38 min)
Reflexión sobre o instante da perda da vida. A consciencia esmorece
Reflexión sobre el instante de la pérdida de la vida. La consciencia se apaga
nun fluxo de imaxes onde se mesturan lembranzas e temores.
en un flujo de imágenes donde se mezclan recuerdos y temores.
Documenta Madrid 2010
Documenta Madrid 2010
Paisaje-Duración: Río + Trigal + Puente (2010, 10 min)
Paisaje-Duración: Río + Trigal + Puente (2010, 10 min)
A experiencia da contemplación do sublime na paisaxe causa unha ruptura
La experiencia de la contemplación de lo sublime en el paisaje, que causa
do tempo homoxéneo exterior para penetrar nunha experiencia
una ruptura del tiempo homogéneo exterior para internarse en una
transcendente.
experiencia trascendente.
Festival Internacional de Cine de Las Palmas 2011
Festival Internacional de Cine de Las Palmas 2011
Paisaje-Distancia: Casa + Pescadores en el mismo río + Encuentro entre
Paisaje-Distancia: Casa + Pescadores en el mismo río + Encuentro entre
hombres + Construyendo en las montañas (2010, 12 min)
hombres + Construyendo en las montañas (2010, 12 min)
A relación entre observador e paisaxe na experiencia contemplativa. A
La relación entre observador y paisaje en la experiencia contemplativa.
mirada que constrúe a paisaxe desde a distancia necesaria.
La mirada que construye el paisaje desde la distancia necesaria.
Rencontres Internationales 2010
Rencontres Internationales 2010
Centre Pompidou, París
Centre Pompidou, París
Ángel Santos: Fantasmas #1, 2010
SESIÓN 5. ÁNGEL SANTOS
SESIÓN 5. ÁNGEL SANTOS
O cazador (2008, 25 min)
O cazador (2008, 25 min)
Elaborada e chea de rigor, unha narración que adapta libremente un
Elaborada y llena de rigor, una narración que adapta libremente un relato
relato de Chejov desenvolvendo a súa estrutura en tres partes ben
de Chejov desarrollando su estructura en tres partes bien diferenciadas y
diferenciadas e medidas. En cada unha delas asistiremos a unha das
medidas. En cada una de ellas asistiremos a una de las fases de la
fases da creación do propio proxecto, desde a lectura do texto que o
creación del propio proyecto, desde la lectura del texto que lo inspira
inspira até acadar o resultado da ficción final.
hasta alcanzar el resultado de la ficción final.
Filminho 2008
Filminho 2008
Elixida como unha das dez mellores curtas do ano por Cahiers du Cinéma
Elegido como uno de los diez mejores cortos del año por Cahiers du Cinéma.
Sara y Juan (2009, 21 min)
Sara y Juan (2009, 21 min)
A primeira vez que Sara e Juan se atopan, mesmo antes de se atrever a
La primera vez que Sara y Juan se encuentran, incluso antes de atreverse
achegarse a ela, Juan trata de captar ese instante coa súa cámara de
a acercarse a ella, Juan trata de captar ese instante con su cámara de
fotos. A partir dese día a parella comeza unha relación baseada máis nas
fotos. A partir de ese día la pareja empieza una relación basada más en
fotografías que insistentemente Juan toma de Sara que no afecto que
las fotografías que insistentemente Juan toma de Sara que en el afecto
poidan sentir un polo outro, até que a moza decide pór un límite á
que puedan sentir el uno por el otro, hasta que la joven decide poner un
obsesión de Juan.
límite a la obsesión de Juan.
Fantasmas #1 (2010, 9 min)
Fantasmas #1 (2010, 9 min)
Peza documental elaborada a partir do arquivo fotográfico e fílmico
Pieza documental elaborada a partir del archivo fotográfico y fílmico familiar,
familiar, na cal o director reflexiona sobre o paso do tempo, a memoria
en la cual el director reflexiona sobre el paso del tiempo, la memoria
persoal e as pegadas do pasado na construción da propia identidade.
personal y las huellas del pasado en la construcción de la propia identidad.
Festival de Xixón 2010
Festival de Gijón 2010
DSK: Serie INOSCOPIO, 2009-2010
SESIÓN 6. DSK: JUAN LESTA E BELÉN MONTERO
SESIÓN 6. DSK: JUAN LESTA Y BELÉN MONTERO
Serie ICONOSCOPIO (2009-2010, 18 min)
Serie ICONOSCOPIO (2009-2010, 18 min)
Eirasvedras. Uns simpáticos seres aparecen entre os bañistas nas termas
Eirasvedras. Unos simpáticos seres aparecen entre los bañistas en las
da Chavasqueira (Ourense) para amenizaren o tórrido e aborrecido
termas de A Chavasqueira (Ourense) para amenizar el tórrido y aburrido
baño diario con alegres bailes acuáticos ao ritmo da música de Emilio
baño diario con alegres bailes acuáticos al ritmo de la música de Emilio
José, Eirasvedras.
José, Eirasvedras.
De Katanga a O Agra. Vídeo gravado nas festas populares da
De Kananga a O Agra. Vídeo grabado en las fiestas populares de A
Coruña e arredores no verán de 2009. Reflicte as tradicións e
Coruña y alrededores en el verano de 2009. Refleja las tradiciones y
costumes lúdico-gastronómicos que invaden Galicia e que variaron
costumbres lúdico-gastronómicas que invaden Galicia y que han variado
moi pouco no tempo.
muy poco en el tiempo.
CRK 29. Obras, guindastres, perforadoras, escavacións, ruído,
CRK 29. Obras, grúas, perforadoras, excavaciones, ruido, destrucción...
destrución... son algúns dos conceptos ameazantes do mundo da
son algunos de los conceptos amenazantes del mundo de la construcción,
construción, que se propaga como un cancro, coa súa capacidade
que se propaga como un cáncer con su capacidad destructiva a todos
destrutiva a todos os niveis, alá onde se estende a sociedade humana.
los niveles, allí donde se extiende la sociedad humana.
Feliz 2010. As cidades, en canto se pon o sol, convértense nun exceso
Feliz 2010. Las ciudades, en cuanto se pone el sol, se convierten en un
de luz e cor. Se reflexionamos sobre a paisaxe existente calquera
exceso de luz y color. Si reflexionamos sobre el paisaje existente cualquier
noite do ano, parece innecesario aumentar o número de luces de
noche del año, parece innecesario aumentar el número de luces de
cores no Nadal.
colores en Navidad.
Watermelon. Para a produción deste vídeo construíuse especificamente
Watermelon. Para la producción de este vídeo se construyó específicamente
o casco Watermemelon™, un casco en cuxo interior soa a canción
el casco Watermelon™, un casco en cuyo interior suena la canción Gratis!
Gratis! e que incorpora ademais un sistema de luz de discoteca. Este
y que incorpora además un sistema de luz de discoteca. Este casco
casco consegue espertar en quen o pon un sentido do ritmo e unha
consigue despertar en quien se lo pone un sentido del ritmo y una energía
enerxía para bailar descoñecidos para os propios usuarios.
para bailar desconocidos para los propios usuarios.
Fantasy. É rápido e veloz. A súa misión é protexer a Terra dos ataques
Fantasy. Es rápido y veloz. Su misión es proteger la Tierra de los ataques
de seres doutras galaxias. Por planetas e galaxias, nunca ninguén te
de seres de otras galaxias. Por planetas y galaxias, nunca nadie te puede
pode gañar. Camiñando por novos territorios cara ao descoñecido.
ganar. Caminando por nuevos territorios hacia lo desconocido.
Curtis. Viaxe polo eixe x da Península Ibérica, partindo desde o mar
Cur tis. Viaje por el eje x de la Península Ibérica, partiendo desde el mar
Mediterraneo, en Barcelona, coa saída do sol, e chegando ao destino
Mediterráneo, en Barcelona, con la salida del sol y llegando al destino
en Fisterra, onde vemos pórse o sol no mar.
en Fisterra, donde vemos la puesta de sol en el mar.
Serie PENÍNSULA XY (Ruta x, 2011, 16 min; Ruta y, 2011, 10 min)
Serie PENÍNSULA XY (RRuta x, 2011, 16 min; Ruta y, 2011, 10 min)
Dúas rutas rodadas en formato timelapse, entre o orto e solpor, que
Dos rutas rodadas en formato timelapse, entre el orto y el ocaso, que
percorren a Península de norte a sur (Ruta y: Sagres-Bares) e de leste a
recorren la Península de norte a sur (Ruta y: Sagres-Bares) y de este a
oeste (Ruta x: Creus-Fisterra), cruzándose ambas as dúas en Galicia. Estas
oeste (Ruta x: Creus-Fisterra), cruzándose en Galicia. Estas rutas estarán
rutas estarán xeoposicionadas e enriquecidas nun reproductor web, a
geoposicionadas y enriquecidas en un reproductor web, a modo de
modo de diario de viaxe dixital.
diario de viaje digital.
CURRÍCULOS
CURRÍCULOS
Peque Varela (Ferrol, 1977)
Peque Varela (Ferrol, 1977)
En 2001 graduouse en Prácticas Mediáticas Contemporáneas pola
En 2001 se graduó en Prácticas Mediáticas Contemporáneas por la
Universidade de Westminster (Reino Unido), e seis anos despois na
Universidad de Westminster (Reino Unido), y seis años más tarde en la
National Film and Television School de Londres. Leva varios anos
National Film and Television School de Londres. Lleva varios años
traballando no campo da animación publicitaria e en paralelo
trabajando en el campo de la animación publicitaria y en paralelo
desenvolve proxectos persoais. Coa curta 1977 (2007) participou na
desarrolla proyectos personales. Con el cortometraje 1977 (2007)
competición internacional do Festival de Sundance, un fito que a levou
participó en la competición internacional del Festival de Sundance, un
a viaxar por múltiples certames en todo o mundo, incluídos varios
hito que la llevó a viaxar por múltiples certámenes en todo el mundo,
festivais galegos que apenas uns meses antes rexeitaran a súa
incluidos varios festivales gallegos que tan solo unos meses antes habían
proxección. A súa segunda curta, Gato encerrado, estreouse na
rechazado su proyección. Su segundo corto, Gato encerrado, se estrenó
sección internacional do Festival de Xixón e gañou unha mención
en la sección internacional del Festival de Gijón y obtuvo una mención
especial en Expotoons, certame especializado en cine de animación
especial en Expotoons, certamen especializado en cine de animación
que se celebra en Bos Aires.
que se celebra en Buenos Aires.
Marcos Nine (Hannover, 1977)
Marcos Nine (Hannover, 1977)
Este cineasta afincado na Illa de Arousa comeza a súa carreira no
Director e guionista afincado en A Illa de Arousa, comienza su carrera en
audiovisual no ano 2000 como guionista da serie Mareas vivas á que
el audiovisual en el año 2000 como guionista de la serie Mareas vivas a
seguirían outras como Terra de Miranda e As leis de Celavella. Como
la que seguirían otras como Terra de Miranda y As leis de Celavella. Como
director debutou en 2003 con Carcamáns, un documental que relata
director debutó en 2003 con Carcamáns, un documental que relata cómo
como se viviu a catástrofe do Prestige na ría de Arousa. En 2006 realiza
se vivió la catástrofe del Prestige en la ría de Arousa. En 2006 realiza
Pensando en soledad, premio ao mellor director de documental no
Pensando en soledad, premio al mejor director de documental en el Festival
Festival Internacional de Cine de Ourense, e posteriormente, Historia
Internacional de Cine de Ourense, y posteriormente, Historia dunha
dunha parroquia (2007), O premio da rubia (2008), JEDN (2006), Límite
parroquia (2007), O premio da rubia (2008), JEDN (2006), Límite 12 h
12 h (2007), Soidade 3 (2008), A fábrica (2008), Aarón (2009), O sol
(2007), Soidade 3 (2008), A fábrica (2008), Aarón (2009), O sol nos
nos Chaos (2010), Radiografía dun autor de tebeos (2010) e Manuscritos
Chaos (2010) Radiografía dun autor de tebeos (2010) y Manuscritos
pompeianos (2010). Actualmente está a preparar a longametraxe
pompeianos (2010). Actualmente está preparando el largometraje
experimental La brecha.
experimental La brecha.
Eloy Enciso (Meira, 1975)
Eloy Enciso (Meira, 1975)
Comezou a estudar na Escuela Internacional de Cine e Televisión (EICTV)
Comenzó a estudiar en la Escuela Internacional de Cine y Televisión
de San Antonio de los Baños (Cuba), despois de se licenciar en Ciencias
(EICTV) de San Antonio de los Baños, Cuba, después de licenciarse en
Ambientais. Rodou varias curtametraxes e traballos de carácter
Ciencias Ambientales. Rodó varios cortometrajes de carácter experimental
experimental antes de dirixir a súa primeira longametraxe, Pic-nic (2007),
antes de dirigir su primer largometraje, Pic-nic (2007), rodado en 35 mm y
rodada en 35 mm e exhibida en prestixiosos festivais internacionais coma
exhibido en prestigiosos festivales internacionales como Indielisboa
Indielisboa (Portugal) ou FICCO (México). Con esta película e gañadora
(Portugal) o FICCO (México). Con esta película ganó el Premio
do Premio Internacional de Documental Mediterráneo á mellor ópera
Internacional de Documenta Mediterráneo a la mejor ópera prima en
prima en Turín. Alén da súa carreira coma cineasta, organiza ciclos de
Turín. Además de su carrera como cineasta, organiza ciclos de cine e
cinema e imparte clases e obradoiros de documental. Na actualidade
omparte clases y talleres de cine documental. En la actualidad está
está a ultimar Arraianos, a súa segunda longametraxe como director.
ultimando el filme Arraianos, su segundo largometraje como director.
Lois Patiño (Vigo, 1983)
Lois Patiño (Vigo, 1983)
Compaxinou estudos de psicoloxía na Universidade Complutense cos
Compaginó sus estudios de psicología en la Universidad Complutense
cinematográficos na escola TAI de Madrid e logo na New York Film
con los cinematográficos en la escuela TAI de Madrid y, posteriormente,
Academy, unha combinación que o leva a unha mirada moi singular
en la New York Film Academy, una combinación que, sin duda, ha
sobre a paisaxe e as personaxes. Desde 2007 vén desenvolvendo unha
condicionado su mirada singular sobre el paisaje y los personajes. Desde
prolífica obra no eido do documental e do cinema experimental, con
2007 viene desarrollando una obra prolífica en el campo del documental
títulos coma Profesor Tejero (Documenta Madrid 2008), Rayito (Bolsa
y del cine experimental, con títulos como Profesor Tejero (Documenta
de Creación Fundación Caixa Galicia), Zuma, embajador del Sol,
Madrid 2008), Rayito (Beca de Creación Fundación Caixa Galicia),
Recordando los rostros de la muerte (Documenta Madrid 2010), e as
Zuma, embajador del Sol (2009), Recordando los rostros de la muerte
series
Paisaje-distancia,
(Documenta Madrid 2010), y las series Paisaje-interior, Paisaje-duración
seleccionada para participar nos Rencontres Internationales París-
Paisaje
interior,
Paisaje-duración
e
y Paisaje-distancia, esta última seleccionada para participar en los
Berlín-Madrid 2010.
Rencontres Internationales Paris-Berlin-Madrid 2010.
Ángel Santos (Marín, 1976)
Ángel Santos (Marín, 1976)
Despois de completar a súa formación en historia da arte pola
Después de completar a su formación en historia del arte por la Universidad
Universidade de Santiago de Compostela, trasladouse a Barcelona para
de Santiago de Compostela, se trasladó a Barcelona para estudiar en el
estudar no Centre d’Estudis Cinematográfics de Catalunya. Alí fai os seus
Centro d’Estudios Cinematográfics de Catalunya. Allí hizo sus primeros
primeiros traballos como director, primeiro A (2002) e logo outro máis
trabajos como director, primero A (2002) y luego otro más ambicioso, Septiembre (los amores jóvenes) (2004). En 2008 presenta O cazador, adaptación dun texto de Chejov que es considerada uno de los mejores
mellores curtametraxes do ano pola revista Cahiers du Cinéma España.
cortometrajes del año por la revista Cahiers du Cinéma España. Su carrera
A súa carreira como cineasta prosegue coa curta Sara y Juan e cunha
como cineasta prosigue con el corto Sara y Juan y con una primera incursión
primeira incursión no ensaio documental, Fantasmas #1. Actualmente
en el ensayo documental, Fantasmas #1. Actualmente trabaja en la
traballa na posprodución da súa primeira longametraxe, Dos fragmentos
posproducción de su primer largometraje, Dos fragmentos / Eva, al tiempo
/ Eva, e asemade prepara un novo traballo titulado Adolescentes.
que prepara un nuevo trabajo titulado Adolescentes.
DSK
DSK
Dúo formado por Belén Montero (Zamora, 1970) e Juan Lesta
Dúo formado por Belén Montero (Zamora, 1970) y Juan Lesta
(A Coruña, 1971)
(A Coruña, 1971)
Son directores, produtores e creativos da produtora audiovisual e multimedia
Son directores, productores y creativos de la productora audiovisual y
Esferobite. Desenvolven a súa actividade como docentes en diversos centros
multimedia Esferobite. Desarrollan su actividad como docentes en diversos
especializados de Barcelona, son asemade autores de videocreacións, pezas
centros especializados de Barcelona y son además autores de
museísticas e videoclips para formacións musicais tan prestixiosas como
videocreaciones, piezas museísticas y videoclips para formaciones
Astrud, La Buena Vida ou Fangoria.
musicales tan prestigiosas como Astrud, La Buena Vida o Fangoria.
COMISARIOS: Acto de Primavera (Martin Pawley, Xurxo González e José
COMISARIOS: Acto de Primavera (Martin Pawley, Xurxo González y
Manuel Sande)
José Manuel Sande)
COORDINADORA: Gema Baños
COORDINADORA: Gema Baños
CGAC SERVIZO DE ACTIVIDADES E PROXECTOS EDUCATIVOS Rúa Ramón del Valle Inclán s/n 15704 Santiago de Compostela Tel.: 981 546 631
[email protected] www.cgac.org
D.L.: C 919-2011
ambicioso, Septiembre (los amores jóvenes) (2004). En 2008 presenta O cazador, adaptación dun texto de Chejov que é considerada unha das